Skuteczna i tania promocja
Stara prawda mówi, że nie jest sztuką drogo kupić, a tanio sprzedać, i podobnie jest z działaniami promującymi stronę. Oczywiście nie ma nic za darmo, ale warto pamiętać, że nietrudno wydać dużo i przyciągnąć kilku nowych odbiorców. Prawdziwym osiągnięciem jest wykazanie się taką kreatywnością, która pomoże zdobyć jak najszerszą rzeszę osób przy zachowaniu rozsądnego budżetu. Poniżej kilka przykładowych sposobów na poprawę wyników firmowej lub prywatnej strony, zarówno w oczach żywych czytelników, jak i robotów wyszukiwarek.
- Wywiady i casestudies. Nic tak nie przyciąga czytelników jak wywiad ze znaną w danej branży postacią. Jeśli jest to ktoś szerzej znany i rozpoznawalny – tym lepiej. Zamieszczenie takiego artykułu niemal gwarantuje korzyść w postaci bezpośrednich linków prowadzących właśnie do niego z innych stron.
Studia przypadków (casestudy) również są chętnie czytane, a dzieje się tak z prostej przyczyny – opowiadają prawdziwe historie prawdziwych ludzi i firm. Stanowią więc cenne źródło informacji.
- Samouczki
Ich tworzenie jest wprawdzie czasochłonne, ale gra jest zdecydowanie warta świeczki. Popularność i niekiedy zawrotna liczba odsłon wszelkiego rodzaju filmów instruktażowych lub wideoporadników nie bierze się znikąd. Nie tylko budują one więź użytkownika z firmą lub marką, lecz także konsekwentnie realizowane pozwalają z czasem osiągnąć wśród odbiorców rangę eksperta.
- Blogi
Blogi to obecnie jeden z najpopularniejszych sposobów komunikacji z czytelnikami. Piszą je politycy, celebryci, osoby prywatne oraz firmy, małe i duże. Mogłoby się wydawać, że to rozwiązanie jedynie dla bogatych i mocno osadzonych na rynku przedsiębiorstw, a wcale tak nie jest. Oryginalne, ciekawe i dostarczające konkretnych informacji artykuły na blogu potrafią zrekompensować niedobór środków na dużą kampanię reklamową.
- Infografiki
Większość ludzi to wzrokowcy. Nie bez powodu w języku potocznym funkcjonuje określenie „kupować oczami”. Często zdarza się, że jedno zdjęcie lub infografika oddaje problem danego zagadnienia lepiej niż 1000 słów, przez które internauta nie będzie się chciał przebijać. Warto o tym pamiętać i zamieszczać tego typu treść w swoim serwisie.
Jeśli zainteresował Cię ten artykuł i chcesz dowiedzieć się więcej skontaktuj się z nami.