Jesteś w dziale: Strona główna » FAQ

Ile kosztuje strona internetowa?

Wielu Klientów pyta, jak szybko i niedrogo zrobić dobrą stronę internetową.
Po takim pytaniu przypomina mi się anegdota z trzema słowami: „szybko”, „tanio” i „dobrze”.
Słowa te występują razem w trzech konfiguracjach:

1. szybko i tanio – nie będzie dobrze

2. szybko i dobrze – nie będzie tanio

3. tanio i dobrze – nie będzie szybko
 

Rozważmy każdy układ z osobna.

Podsumowując rozważania,dochodzimy do wniosku, że ważne jest, aby odróżnić usługę tanią od dobrej. I skoro już zaczęliśmy od anegdoty, zakończmy starym angielskim porzekadłem – „nie stać mnie na kupowanie rzeczy tanich”.

Kamila Gaweł

Co zrobić, żeby mieć stronę dobrą i „żywą”?

CMS w służbie firmy

System CMS (Content Management System) służy do zarządzania treścią firmowej strony internetowej, od jego działania zależy wygląd strony oraz wygoda pracy jej administratora.

 

Regularna aktualizacja wyglądu i zawartości firmowej strony internetowej jest obecnie koniecznością. Klienci i czytelnicy szukają konkretnych produktów i nowości, a wyszukiwarki premiują witryny zawierające rozbudowaną i wartościową merytorycznie treść. Wszystko to sprawia, że coraz częściej proste strony, zazwyczaj w HTML, tracą powoli rację bytu. Jest jeszcze wiele firm, które z powodzeniem wykorzystują takie rozwiązanie – czasem dlatego, że mają na tyle wyjątkową usługę czy produkt, że nie obawiają się konkurencji, a czasem dlatego, że taki sposób działania wydaje się im wystarczająco skuteczny. Niektórzy nie wiedzą, że dobra strona internetowa, która jest systematycznie dopracowywana, jest lub może stać się ważna dla efektywności promocji i sprzedaży, a inni są po prostu przyzwyczajeni do tego, że HTML był przez lata standardem w projektowaniu stron i przy nim trwają.

HTML czy CMS?

Jeśli więc ktoś traktuje stronę internetową wyłącznie jako statyczną wizytówkę zawierającą jedynie podstawowe informacje, jak adres lub numer telefonu, to wykonana w HTML strona z pewnością zaspokoi jego potrzeby. Trzeba jednak pamiętać, że jej każda zmiana, a więc nawet czynności tak prozaiczne, jak zamieszczenie zdjęcia lub nawet krótkiej informacji tekstowej, wymaga umiejętności kodowania. A tę umiejętność nie każdy posiada. Ponadto coraz więcej firm dba o promocję w Internecie i rozumie, że bez aktualizowania wyglądu i treści strony nie ma co marzyć o dobrych wynikach w wyszukiwarce.

Na dłuższą metę zastosowanie wyspecjalizowanego systemu zarządzania treścią jest dużo bardziej efektywnym rozwiązaniem, które na dodatek znacznie upraszcza i uprzyjemnia pracę człowiekowi obsługującemu stronę. Jest to ważne, bo większość redaktorów i osób oddelegowanych przez pracodawców do obsługi stron nie zna się na programowaniu. Tym, co jest dla nich najważniejsze, jest szybkość, intuicyjność i prostota obsługi. To zresztą – wraz z bezpieczeństwem – jedne z najbardziej istotnych aspektów jakości danego systemu CMS. Jeśli ktoś decyduje się na rozwiązanie gwarantujące dużą elastyczność, to najczęściej korzysta z niego bardzo często i ma szczególne wymagania w zakresie ergonomii pracy. Użycie systemu CMS, w rodzaju WebCM, gwarantuje ich spełnienie. Zamiast niezrozumiałych linii kodu na użytkownika czeka graficzny interface z przejrzystymi ikonami i edytor podobny do najpopularniejszych edytorów tekstowych. Możliwość samodzielnej administracji oznacza dla firmy oszczędność czasu i pieniędzy.

Dodatkowe korzyści

Na bogactwie możliwości i łatwości obsługi jednak nie koniec. Znaczną korzyścią jest to, że system CMS nie jest zainstalowany na konkretnym komputerze, a więc daje możliwość pracy zdalnej, z każdej lokalizacji i każdego urządzenia, w tym mobilnego. Systemy CMS pozwalają m.in. na: łatwe dodawanie do serwisu nowych podstron, załączanie do nich dowolnej treści, takiej jak teksty, grafiki lub inne pliki, budowanie formularzy kontaktu, publikację ankiet i FAQ (listy najczęściej zadawanych pytań) lub generowanie galerii.

Możliwe jest także podzielenie użytkowników na zalogowanych i niezalogowanych oraz przyznanie im różnych poziomów uprawnień i udostępnienie różnego rodzaju treści. Posiadane bazy zalogowanych użytkowników można spożytkować na działania reklamowe i marketingowe. W przypadku systemu otwartego większa liczba programistów poprawiających kod źródłowy oznacza też wyższy poziom bezpieczeństwa danego systemu zarządzania treścią. Mniej zaawansowanym użytkownikom zastosowanie CMS ułatwia osiągnięcie lepszych wyników w pozycjonowaniu swoich stron, a – szczególnie dla małych firm – lepsza widoczność w wyszukiwarce oznacza więcej klientów. Inne warte wspomnienia funkcjonalności to: formularze kontaktowe, statystyki strony oraz gotowe szablony i style tworzonych podstron, co ułatwia ujednolicenie układu stron i poprawia przejrzystość, oraz gotowa platforma handlowa.

Dla poczucia bezpieczeństwa i wygody niezwykle ważny jest również fakt, że decydując się na system CMS, kupujący otrzymuje kompleksowe szkolenie wstępne i pełne merytoryczne wsparcie przez cały okres jego użytkowania. Klienci mogą być pewni, że jeśli tylko zajdzie taka potrzeba, mają możliwość skorzystania z mailowego lub telefonicznego kontaktu, podczas którego ich konsultant pomoże w rozwiązaniu ewentualnych problemów.

Wartościowa treść kluczem do sukcesu

Właściwie każdy właściciel serwisu internetowego chce tego samego – aby jego strona była atrakcyjna wizualnie, ciekawa oraz często odwiedzana i cytowana. Połączenie takich zalet sprawia, że użytkownicy regularnie z niej korzystają, polecają ją sobie nawzajem i – przy odrobinie wysiłku i szczęścia – z przypadkowych odwiedzających zmieniają się w lojalnych czytelników i klientów.

Niestety, osiągnięcie tego stanu nie jest proste. Sama obecność w Internecie to obecnie za mało, bo w każdej branży konkurencja jest już tak liczna i silna, że aby wyróżnić się z tłumu, trzeba czegoś więcej. Dlatego wielu przedsiębiorców i administratorów decyduje się na reklamę Adwords i pozycjonowanie stron. To właściwy kierunek, który bardzo sprzyja poprawie wyników w wyszukiwarkach, ale warto pamiętać o czymś jeszcze – o zapewnieniu ciekawej, merytorycznie wartościowej treści oraz o jej systematycznej rozbudowie.

Po ostatnich aktualizacjach Google, ta najpopularniejsza wyszukiwarka w polskim (i nie tylko) Internecie, zwraca szczególną uwagę właśnie na oryginalne artykuły i treść. Założenie Google jest takie, że mają się liczyć wyłącznie linki naturalne, czyli pochodzące z pokrewnych tematycznie serwisów o znaczącym zasięgu. Znacznie wyżej znajdą się także strony pełne praktycznych informacji, oryginalnych tekstów, filmów instruktażowych i tutoriali. Siłą rzeczy również proste i słabo rozwinięte internetowe wizytówki stracą popularność na rzecz serwisów z rozbudowanymi opisami i wieloma podstronami.

Nie rób tego sam, zrób to z nami

Przeglądając Internet nietrudno znaleźć strony sprawiające wrażenie niedopracowanych. Czasem strona na pierwszy rzut oka robi dobre wrażenie, lecz po uważniejszym przyjrzeniu się widać błędy ortograficzne i interpunkcyjne, produkty i kategorie bez żadnych opisów lub po kilkanaście razy powtarzane kombinacje wyrazów. Jak nietrudno się domyślić, to wszystko nie tylko kłuje w oczy bardziej wymagających użytkowników, lecz także utrudnia osiągnięcie dobrego wyniku wyszukiwania. Czasami wynika to z braku świadomości autorów i właścicieli tych serwisów, którzy uważają, że wystarcza im to, co mają, a czasami powodem jest brak czasu lub pomysłu na samodzielne przygotowanie treści lub przekonanie, że zlecenie takiego zadania zewnętrznemu wykonawcy będzie bardzo kosztowne. Tak czy owak, teksty stworzone na kolanie lub wygenerowane za pomocą specjalnych programów – mieszarek, składających z tych samych słów kluczowych po kilka zestawów zdań przestają już wystarczać, bo roboty wyszukiwarek coraz lepiej radzą sobie z ich omijaniem. Unikatowa i wartościowa treść powstaje dopiero w odpowiedzi na konkretne zamówienie i jest dopasowana do potrzeb i wymagań klienta. Artykuły powinny być napisane od podstaw, cenne merytorycznie, a ich tekst musi być odpowiednio sformatowany.

Co więc może zrobić właściciel firmowej strony lub bloga, który nie ma na etacie copywritera, a który chce poprawić ich jakość i statystyki bez wydawania majątku? Przede wszystkim odpowiedzieć sobie szczerze na pytanie, czy nie lepiej zlecić takie zadanie osobom, które są w tej dziedzinie fachowcami. Zamiast samemu głowić się na tym, jak ubrać w odpowiednie słowa to, co chciałoby się przekazać odbiorcom i klientom albo delegować ten obowiązek pracownikowi zajmującemu się zwykle czymś zupełnie innym, lepiej zdać się na doświadczonych autorów, którym wystarczą stosowne wytyczne, i zostawić im resztę.

Druga wskazówka jest następująca – należy być konsekwentnym i stale urozmaicać zawartość strony – aktualizować ją, dodawać wysokiej jakości treść, jak merytoryczne artykuły lub ciekawe infografiki i zdjęcia. Więcej ciekawych informacji na ten temat można znaleźć tutaj. Efekty nie pojawią się być może od razu, ale z pewnością dużo szybciej niż mogłoby się wydawać.

Skuteczna i tania promocja

Stara prawda mówi, że nie jest sztuką drogo kupić, a tanio sprzedać, i podobnie jest z działaniami promującymi stronę. Oczywiście nie ma nic za darmo, ale warto pamiętać, że nietrudno wydać dużo i przyciągnąć kilku nowych odbiorców. Prawdziwym osiągnięciem jest wykazanie się taką kreatywnością, która pomoże zdobyć jak najszerszą rzeszę osób przy zachowaniu rozsądnego budżetu. Poniżej kilka przykładowych sposobów na poprawę wyników firmowej lub prywatnej strony, zarówno w oczach żywych czytelników, jak i robotów wyszukiwarek.

 

  1. Wywiady i casestudies.  Nic tak nie przyciąga czytelników jak wywiad ze znaną w danej branży postacią. Jeśli jest to ktoś szerzej znany i rozpoznawalny – tym lepiej. Zamieszczenie takiego artykułu niemal gwarantuje korzyść w postaci bezpośrednich linków prowadzących właśnie do niego z innych stron.

Studia przypadków (casestudy) również są chętnie czytane, a dzieje się tak z prostej przyczyny – opowiadają prawdziwe historie prawdziwych ludzi i firm. Stanowią więc cenne źródło informacji.

  1. Samouczki

Ich tworzenie jest wprawdzie czasochłonne, ale gra jest zdecydowanie warta świeczki. Popularność i niekiedy zawrotna liczba odsłon wszelkiego rodzaju filmów instruktażowych lub wideoporadników nie bierze się znikąd. Nie tylko budują one więź użytkownika z firmą lub marką, lecz także konsekwentnie realizowane pozwalają z czasem osiągnąć wśród odbiorców rangę eksperta.

 

  1. Blogi

Blogi to obecnie jeden z najpopularniejszych sposobów komunikacji z czytelnikami. Piszą je politycy, celebryci, osoby prywatne oraz firmy, małe i duże. Mogłoby się wydawać, że to rozwiązanie jedynie dla bogatych i mocno osadzonych na rynku przedsiębiorstw, a wcale tak nie jest. Oryginalne, ciekawe i dostarczające konkretnych informacji artykuły na blogu potrafią zrekompensować niedobór środków na dużą kampanię reklamową.

 

  1. Infografiki

Większość ludzi to wzrokowcy. Nie bez powodu w języku potocznym funkcjonuje określenie „kupować oczami”. Często zdarza się, że jedno zdjęcie lub infografika oddaje problem danego zagadnienia lepiej niż 1000 słów, przez które internauta nie będzie się chciał przebijać. Warto o tym pamiętać i zamieszczać tego typu treść w swoim serwisie.

 

Jeśli zainteresował Cię ten artykuł i chcesz dowiedzieć się więcej skontaktuj się z nami.

Szybko i tanio

Szybkie i tanie wykonanie strony jest bardzo proste – wystarczy znaleźć portal sprzedający szablony stron www, kupić szablon i gotowe. Ale czy na tym sprawa się kończy? Niestety, nie. Taki szablon trzeba wypełnić danymi o firmie, ofertą itd. Następnie umieścić na serwerze pod wybraną domeną. Od czasu do czasu należy zaktualizować zarówno treść, jak i oprogramowanie użyte do budowy tej strony. Możemy sami tym wszystkim zarządzać przy założeniu, że mamy wiedzę z zakresu budowy stron internetowych. Możemy też zlecić wypełnienie taniego szablonu studentowi informatyki – wszak ma być tanio.

I co dalej? Jaką mamy gwarancję, że amatorsko zrobiona strona zawsze będzie działać prawidłowo?Wynajęty jednorazowo student nie zadba o jej bezawaryjność i bezpieczeństwo.A odpowiedzialność za stronę, publikowane na niej treści, możliwe włamania i rozsyłanie za jej pośrednictwem niepożądanych informacji w postaci spamu zawsze spoczywają na właścicielu strony.

Zatem szybko i tanio na ogół nie znaczy dobrze.

Szybko i dobrze

Wiemy już, co znaczy szybko – szablon strony kupiony w sieci. Dobrze oznacza wybranie odpowiedzialnej firmy, która ten szablon rozwinie do postaci bezpiecznej strony internetowej. Zakodowanie szablonu w systemie CMS wraz z opieką techniczną to najlepszy wybór spośród możliwych. Z jednej strony sami możemy aktualizować treść strony, z drugiej zyskujemy rzetelną pomoc w razie problemów. I najważniejszy aspekt – strona umieszczona na bezpiecznym, aktualizowanym oprogramowaniu minimalizuje ryzyko włamania. Opieka techniczna strony www i jej bezpieczeństwo kosztują tak, jak ubezpieczenie samochodu OC. Nigdy nie wiadomo, kiedy coś się przydarzy.

Jest więc jedno „ale” – szybko i dobrze nie może być tanio.

Tanio i dobrze

Jaka jest szansa, że trafimy na tani szablon i dobrego opiekuna, który poświęci swoją wiedzę i umiejętności oraz za niewielkie pieniądze zechce się nią podzielić? Ze świecą takiego szukać… Każdy chce zarabiać i jeśli oferuje dobre rzeczy, to odpowiednio wysoko je ceni. Szukanie rzetelnego i niedrogiego wykonawcy wymaga więc czasu.

Czyli: tanio i dobrze raczej nie będzie szybko.

PORTFOLIO

Wybrani klienci

Każdego miesiąca wdrażamy nowe projekty stron WWW.

Zanid
Odra Głoska
Mirs
Loretta
Schweiker
Czer Granit
Pasaż Zielińskiego
Feniks
DOŁĄCZ DO GRONA NASZYCH KLIENTÓW

Podstawowe informacje

Baza wiedzy Telvinet