Program pocztowy nie pobiera wiadomości

W tym artykule dowiesz się co zrobić, jeśli program pocztowy Thunderbird działający w protokole POP3 nie pobiera wiadomości widocznych na serwerze.

Ten problem może się pojawić w przypadku kiedy uszkodzeniu uległa wewnętrzna baza aplikacji, która przechowuje informacje o odebranych wiadomościach z serwera.

Możliwe jest wymuszenie ponownego odebrania wszystkich wiadomości po usunięciu lokalnego pliku 'popstate.dat'. Plik przechowuje informację o odebranych wiadomościach (plik przechowuje stan wiadomości pobranych przez Thunderbirda i pozostawionych na serwerze POP) Skutkiem usunięcia będzie ponowne wczytanie wszystkich wiadomości dostępnych w folderze INBOX.

Spowoduje to pojawienie się duplikatów wiadomości.

Duplikaty można usunąć automatycznie korzystając z dodatkowego narzędzia dostępnego w aplikacji Thunderbird (czytaj więcej).

Gdzie znajduje się plik 'popstate.dat'

W celu zlokalizowania w/w pliku należy przejść do sekcji:
Ustawienia kont -> Konfiguracja serwera > Katalog lokalny

Tu znajduje się ścieżka do plików profilu konta. Kolejnym krokiem będzie przejście do lokalizacji z podanej ścieżki.

System powinien pokazać wszystkie pliki konta np.
Inbox, Trash i inne (w niektórych przypadkach wymagane będzie posiadanie uprawnień administratora).
Następnie należy wyłączyć aplikację Thunderbird.
W kolejnym kroku należy przygotować kopię plików (zapisz pliki w bezpiecznym miejscu):

  • Inbox
  • Inbox.msf
  • Popstate.dat

Teraz można usunąć plik 'Popstate.dat' i ponownie uruchomić program. Aplikacja zacznie od nowa pobierać wszystkie wiadomości z folderu 'Inbox'.

W przypadku pojawienia się duplikatów wiadomości należy skorzystać z narzędzia do ich eliminacji.

PORTFOLIO

Wybrani klienci

Każdego miesiąca wdrażamy nowe projekty stron WWW.

Zanid
Odra Głoska
Mirs
Loretta
Schweiker
Czer Granit
Pasaż Zielińskiego
Feniks
DOŁĄCZ DO GRONA NASZYCH KLIENTÓW

Podstawowe informacje

Baza wiedzy Telvinet