A jeśli nie otrzymam wiadomości?
Może się zdarzyć, że korzystając z ochrony Spam Protect nie otrzymasz wysłanej wiadomości. Dlatego należy regularnie przeglądać zestawienie zablokowanych przez Spam Protect emaili i wskazywać te, które są oczekiwane i powinny zostać dostarczone do Twojej skrzynki odbiorczej. Dodatkowo dobrym rozwiązanie są indywidulanie budowane listy zaufanych (biała lista) i blokowanych (czarna lista) nadawców poczty. Każdy użytkownik poczty ma możliwość własnego blokowania i wpuszczania nadawców, ponieważ listy działają według priorytetu: lista własna, lista pakietu, lista systemowa. Jeśli na poziomie systemu zablokujemy strefę xxx.pl, użytkownik może odblokować cokolwiek w tej strefie stosując zapisy na poziomie pakietu lub konta. W tym celu należy zalogować się do panelu Inetadmin swojego konta, a następnie w sekcji filtry dodać do białej listy adres lub całą domenę, z której chcemy otrzymywać listy mimo tego, że nadawca może być czasowo zapisany na BlackLists.
Należy jednak pamiętać, że wiadomość może być odrzucona przez pierwsze poziomy zapory. Z uwagi na to, że dla tych poziomów nie następuje komunikacja z hostami nadawczymi, nie zobaczysz informacji w raportach o zablokowanych emailach. Na szczęście rzadko się zdarza, aby była to oczekiwana wiadomość. W większości blokowany jest nie tylko spam, lecz również nadawcy, którzy zagrażają bezpieczeństwu w Internecie.
Ze swojej strony dokładamy wszelkich starań, aby na czarnych listach nie znalazły się serwery Telvinetu. Wdrożyliśmy w naszym systemie mechanizmy, które wyłapują masowo wysyłane listy w określonym przedziale czasowym. Prewencyjnie blokujemy nadawcę na 1 godzinę.
Limity wysyłania określonej ilości listów w przedziale czasowym są zmienne w zależności od wymagań, jakie w danym czasie nakładane są na hostingodawców, aby nie być wpisanym na listę spamerów.